S P I K E N

Vaknade upp till en rätt blåsig dag så vi kunde snabbt utesluta strand-häng idag, bestämde oss därför att åka till Spiken istället. Först stannade vi till hos min mormor och morfar som har sommarstuga där, och sedan åkte vi ner till hamnen för att äta lunch!
Annars idag har vi tränat och hängt på baksidan, och nu får det bara dags att sova..

GOD NATT!

Spöregn och kärleksmums!

Vaknade väldigt tidigt imorse av att det totalt spöregnade ute, så efter jag stängt fönstren lyckades vi somna om en stund och fick tillslut en härlig sovmorgon! Sen har dagen bestått av hemmamys, långpromenad, sambon bakade kärleksmums och Tuva har lekt med sin bästis hela dagen. Och vi avslutade dagen hos vänner över god mat och massa lek för barnen!

Hoppas ni haft en fin tisdag!

/ S.

Idag är en stor dag, Tuva tog hål i öronen!

Våran tjej som har velat ta hål i öronen ett tag men inte riktigt vågat! Men i helgen bestämde hon sig för att hon så gärna ville ha hål i öronen innan hon börjar i 5-årsgruppen (som hon börjar nästa tisdag) Så idag efter en förmiddag på stranden så åkte vi bort och tog det idag :)

Så modig var hon, och titta så fint det blev :)

Sedan firade vi med en fika på stan!

Några från veckan:

Min syster tog med barnen och åkte till kusten (där min mamma och hennes gubbe har husvagn) så jag och Niclas fick egentid så vi åkte till Göteborg för att bo på hotell!

Åt god lunch på vapiano!

Besökte min favoritbutik, Aim´n!

Myste runt inne på Liseberg på kvällen och kom hem med denna vinst :)

Sen efter en god hotellfrukost dagen efter åkte vi till kusten och var återförenade med barnen igen :)

På kusten blev det bad, grillning och campinghäng innan vi dagen efter styrde bilen hemåt igen!

Sen igår så började vi dagen på stranden och avslutade den med grillning här hemma tillsammans med våra vänner från stockholm :)

Idag är det söndag och vi började dagen med en härlig sovmorgon innan vi åkte till framnäs utebad för att spenadera några timmar där. Nu är Tuva och leker med sin morfar och sambon är och tränar, så jag och Lexus myser själva här hemma. Om en timma är det dags för träning för mig och sen längtar jag efter soffhäng med sambon, det har vi inte hunnit med på snart en vecka!

Karmstolar i natur

Dessa snygga karmstolar (från ellos.se) hade gärna fått flytta in i vårat vardagsrum, vi börjar lessna på våra nuvarande men tror tyvärr dom kommer få stanna ett tag till för känns onödigt mitt i småbarnsåldern när 2-åringen helt plötsligt kan måla på vad som helst här hemma.. hihi!

Men så snygga som sagt!

En mycket trevlig semstermåndag

För några veckor sedan fyllde min mormor år och av oss fick hon en hemlig-utflykt, det blev så otroligt uppskattat förra året så vi satsade på det i år också. Så efter lunch styrde vi bilen mot Mäjens glass, där tillverkar dom egen glass av sina egna råvaror.

Sen på kvällen åkte vi hem till våra vänner för grillning, och massa lek för barnen!

Och idag spenderade vi eftermiddagen på baksidan i våran nya pool, häärligt!

Fredagstacos utomhus

Igårkväll stod fredagsmys i form av tacos på schemat, och den intogs då på våran altan på baksidan. Sa härromdagen att vi ätit några få gånger där ute i sommar så då passade vi på att äta där när det var varmt ute även om solen inte lyste på oss :)

Idag lördag och imorse vaknade jag och mådde dåligt, men gick och la mig igen direkt efter frukost och sov några timmar och vaknade då upp och mådde betydligt bättre så hoppas det inte blir något mer av det nu och ingen av dom andra åker på det.

Hoppas ni haft en mysig lördagkväll!

/ S.

Strand - bio - hamburgare - inställd utflykt!

Efter gårdagens träningspass blev det som sagt strandhäng i några timmar..

..sedan hem för att duscha och göra sig iordning för att möta upp min pappa och min bror, vi skulle nämligen fram på stan och kolla på nya Lejonkunden som hade premiär.

Och vilken film, kan verkligen rekomendera att se den! :) Efter bion åkte vi till stans bästa hamburgerrestaurang och åt burgare i kvällssolen! :)

Idag skulle vi egentligen åkt till kusten och hälsat på min mamma och hennes sambo men Tuva kräktes här hemma i natt så vi fick ställa in. Nu verkar hon må bättre så nu håller vi alla tummar på att det var pga allt klorvatten som dom badade i igårkväll, och att vi andra klarar oss. Vi har haft en dag som vi städat, plockat och skurat mattor här hemma istället. Inte lika kul som att vara på kusten direkt men skönt att ta tag i sådana saker när man ändå inte har något annat att göra när vi nu håller oss hemma. Jag ska iväg och träna en liten sväng, sedan blir det hämtpizza till kvällsmat :)

Träningspass ---> stranden

Började dagen med ett skivstångpass, härlig start på dagen! Nu blir det packning och sedan lunch för mig och barnen och sedan när sambon kommer hem från sitt träningspass åker vi alla till stranden.

Sen ikväll ska jag gå på bio och se nya Lejonkungen och ut och äta med min bror och pappa, det ska bli mysigt! :)

Första semestertrippen

I veckan hade vi en resa inbokat till min vän och hennes familj som bor i stockholm, vi bestämde oss för att åka en dag tidigare för att ta en hotellnatt på vägen! Stoppet blev i eskilstuna där ingen av oss varit förut :)

En tjej som älskar att bo på hotell :)

Vi besökte lekplats och kollade clown-teater på kvällen i stadsparken, sedan körde vi picknick på hotellrummet till kvällsmat!

Äta hotellfrukost hade denna tjej längtat efter, eller ja det var nog mest för nutellans skull. hihi!

Innan vi skulle sätta oss i bilen och åka sista biten till stockholm så fick barnen leka av sig på en mysig lekplats.

Lekplatsen låg i en supermysig park med massa fina blommor!

Våra söta barn!

Sedan styrde vi mot stockholm, men dom bilderna kommer i en annan inlägg tänkte jag :)

Hoppas ni haft en fin vecka och får njuta av lite semester :)

Brooklyn Burger!

För några veckor sedan gjorde vi lite ärenden i våran grannstad skövde, då var det självklart att inta lunchen på hamburgerestaurangen Brooklyn Burger. Dom har dom godaste hamburgarna jag ätit så dit måste ni verkligen åka om ni har vägarna förbi. Eller kanske ta en lunch-utflykt dit på semestern, lovar er att ni inte kommer bli besvikna! :)

S E M E S T E R

Nu tar jag också semester! Wiee :)
Ska iväg en snabbis till gymmet, sedan väntas jordgubbsplockning och kalas för min mormor som har fyllt år!

Sommarlovsfirande

Igår när barnen gick på sommarlov så ville vi överraska dom med något mysigt, så jag sätte upp en stor sänghimmel utanför oss och bäddade med filtar och kuddar. Jag la fram deras sommarlovs-paket och hade fixat fika till oss, allt i smyg utan barnens vetskap. Och dom älskade det, speciellt Tuva tyckte det var så mysigt! ♥

Sedan fick Tuva önska vad vi skulle göra på kvällen och hon valde kvällsmat på PInchos!

Några av mina rätter jag beställde in :)

Sen gick vi genom stan för att kolla på alla fina raggarbilar då "Big Power Meet" är här i stan denna helgen. Senare sen slocknade barnen av trötthet efter dagen och jag och sambon avslutade med godis och ett avsnitt av serien vi kollar just nu. Bra fredag! :)

Nedräkning pågår..

Sambon och barnen har nu gått på semster, men jag får snällt jobba två dagar till så på söndag är det min tur att gå jag med :)

Ikväll ska vi fira med mat på pinchos, det ska bli mysigt! ♥

Hoppas ni har en fin fredag!

En liten lista:

Sovit: Rätt bra tror jag faktiskt, dock ringde klockan alldeles för tidigt imorse då det var dags för jobb och förskola.

Senaste dagarna: Har jag och barnen haft mycket ledig tid tillsammans, vi har bland annat varit i Råda och plockat jordgubbar.

Sugen på: Är fruktansvärt sugen på hamburgare, så det vill jag äta snart. Kanske får fira in semestern med familjen över en god hamburgare :)

Dagens måste: Jobba hela långa dagen, går inte av jobbet förrän imorgon..

Längtar efter: Semester med familjen! Men nu är det nära, sambon och barnen går nämligen på semester imorgon men jobbar till söndag!

Träning: Träningsledigt idag eftersom jag jobbar hela dagen och ända tills imorgon. Men körde ett skivstångpass igår och tänkte ta en sväng till
gymmet imorgon eller på söndag!

Imorgon: Går sambon och barnen på semester, vi har fixat sommarlovspaket till barnen och ska överraska dom med mys i trädgården så fort dom är hämtade på föris.

Prova i butik i veckan:

Nu har jag bestämt mig, i veckan är det jag som köper mig en cykelhjälm. Så dumt att man inte använder det så nu är det jag som åker och köper en! Måste även kolla efter träningsshorts, det är så otroligt varmt på gymmet just nu så hade varit skönt med ett par shorts!

Måndag och bananplanta

Måndag och sista jobbveckan innan semestern, wiie! Gick av jobbet imorse och hämtade barnen på förskolan, och sen efter lunch blev det en tur till rusta för att inhandla denna bananplanta. Har spanat på den ett tag och nu var det bra rabatt på den så nu kunde jag inte låta bli, blev till och med två stycken faktiskt :)

Sen så har min mamma och bror varit här ikväll och ätit tacos, mysigt!

Hoppas ni fått en bra start på veckan :)