Ett dygn i annan stad

I tisdags bestämde vi oss för att vi ville ta en hotellnatt någonstans och bara komma hemifrån ett dygn, så vi bokade en natt i uddevalla. Bara dryga timman hemifrån oss och inne i den staden har vi faktiskt aldrig varit. Och vilket mysigt dygn det blev, det enda att klaga på var vädret för det regnade en del. Men vi hann fika på supermysigt café, besöka en lantgård, strosa i stan, leka på en stor lekplats och njuta av massa hotellmys!

Dejt-night!

Igår fick vi en hel kväll för oss själva medans Tuva blev bortskämt hos sin mormor, välbehövlig egentid minst sagt. Vi började med en pizza på campingen, en liten cykeltur till småbåtshamnen, sen ett stopp på hemmakväll för lite godis sen på Birgers för en glass i solen. Sen avslutade vi den hemma på altanen i varsin solstol framför en film och lite för mycket godis. Så riktigt bra kväll fick vi :)

Ha en fin onsdag nu, KRAM!

/ S.

T r e A c c e c e o a r e r

Hur snygg var inte ryggsäcken? Och en klocka funderar jag på att köpa faktiskt, och snygga hörlurar är ju aldig fel. Så ja, allt hade gärna fått flytta hem till mig! Du hittar allt här

Dom senaste dagarna.

Har jag planterat blommor (i regnet)

Haft en gammal vän och hennes lilla bebis över på grillade hemburgare.

Äntligen tagit mig till gymmet igen.

Fikat med Tuvas bästis och hennes föräldrar.

Vi har även picknickat rabarberpaj med mamma ute i det gröna.

Och idag, på sambons första semesterdag har vi bland annat: plockat jordgubbar, klippt häcken och grillat korv till lunch! Om en vecka är det min tur att gå på semester, men jag har sådan tur att jag bara jobbar helg denna vecka så jag har ju så mycket ledigt med familjen ändå :)

Hoppas ni fått en bra start på veckan, KRAM!

Midsommarafton 2016

Bjuder på tre bilder från våran midsommarafton som vi spenderade här hemma i våran trädgård ihop med ett gäng vänner och deras barn. Först gick vi till en park i närheten där det var dans runt midsommarstången och picknick, sedan tillbaka hem till oss för grillning, fiskedamm till barnen och jordgubbar och glass. En otroligt lyckad eftermiddag och kväll, och vilket väder vi fick. Underbart!

Hoppas ni också hade en lyckad midsommarafton! :)

Just nu:

Vi är nyss hemkomna från vänner och sambon är inne och nattar Tuva, och jag, jag sitter just nu här och skriver till er! Det är kvällsol på våran baksida så här sitter jag och njuter. Tror vi får spendera resten av kvällen just här.. Dock hade jag bestämt mig för att ut och springa en liten runda, men det lockar betydligt mer att sitta kvar. Just här!

Förresten, hoppas ni hade en fin midsommarafton igår. Våran var fantastikt, vi firade här hemma med fina vänner och underbart väder. Ska försöka få upp lite bilder till er på det imorgon :)

Ha nu en fin kväll, KRAM!

GLAD MIDSOMMAR

Ville bara kika in och önska er en Glad Midsommar! Jag är faktiskt ledig hela midsommar i år, ja till och med i en hel vecka framåt. Och sambon har idag gått på fyra veckors semester! Wiho!

I eftermiddag och kväll vi ha fullt hus här hemma med vänner och barn, vilket ska bli riktigt mysigt! Hoppas vädergudarna är med oss som det visar att dom ska vara :)

Hoppas ni får en fantastisk dag med era närmsta ♥

Påslakarn- tips!

Vi behöver lite nya fina påslakarn hem och fick syn på dessa fina på Ellos, dessutom jätte bra pris då dom nu är nedsatta till halva priset. Perfekt, det får bli ett klick! Frågan är bara i grått eller rosa..

Dagens vill ha!

Hur snygg ser inte denna bomberjacka ut att vara? M.å.s.t.e ha den. Får ta en promenad fram till stan i veckan och se om den landat i butik än, annars får det bli ett klick! :)

Mina gurkor just nu:

Så här såg platorna ut när jag precis planterat dom, i mitten på maj:

Och detta kortet är taget idag, alltså kolla gurkorna! :)

Det är alltså bara 5 1/2 vecka mellan bilderna, snacka om att det växer så det knakar! Jag är så stolt! :) hihi!

Hoppas ni fått en bra start på veckan, KRAM!

Resan till Alcudia!

Ni undrar säkert varför jag inte skrev något innan vi åkte iväg på våran solresa?

Jo det var så att hela Niclas familj skulle åka iväg på resa ihop, men vi tackade nej att följa med då vi ville lägga tiden och pengarna på renoveringar på huset istället. Men ju närmre resan närmade sig så blev vi sugna på att följa med och en vecka innan avresa fanns det sista minuten biljetter på just den resan dom skulle åka, och då kunde vi inte hålla oss från att boka. Men vi sa inget till någon av dom som skulle åka då vi ville överraska dom på flygplatsen istället. Och vad lyckat det blev, dom hade inte anat något och dom blev riktigt glada! Super kul :) Här kommer lite bilder från resan:

En förväntansfull tjej som väntar på att få åka flygplan för första gången!

Vi hade strålande sol hela resan förutom dom två sista dagarna som var molniga.

Vi åt massa god mat, såklart!

Och vi passade på att läsa och slappa vid poolen när Tuva sov sin middagsvila.
Mer bilder kommer i veckan!

Nu blir det en familjesöndag, älskar när alla får vara lediga ihop! ♥

Årets första jordgubbsplockning!

I torsdags tog vi bilen ut till mina gamla barndomstrakter för årets första jordgubbsplockning, och jösses vad gubbar det fanns och dom var fantastiskt goda! Får verkligen se till att åka ut och plocka igen redan nästa vecka :)

Brukar ni plocka jordgubbar? :)

Njuter av lite egentid .

När dottern sover och sambon är på fotbollskväll så passar jag på att njuta av egentid i form av en stor skål med glass under favoritfilten i soffan. Perfekt avslut på fredagen! :)

F R E D A G

Petra Tungårdens snygga kök får stå för fredags-inspirationen idag!

Godmorgon lediga fredag!
Sista lediga dagen innan det är dags för ett dygn-pass i helgen, så idag ska jag njuta. Än så länge så har vi faktiskt inget planerat alls idag vilket känns riktigt skönt. Får nog passa på att göra något ute iallafall för det visar  rätt bra väder idag, men vi får se :) Lovar er att lite semesterbilder kommer upp här under helgen också :)

Ha en fin fredag, KRAM!

Två från dagen:

Efter lite sovmorgon tog jag med mig Tuva och min syster och åkte till handelsträdgården och köpte lite blommor, jord och krukor.

Och nu ikväll har min pappa varit här och målat en vägg i vardagsrummet, från vitt till grått. Det har även rensats i trädgården och kört iväg ett stort lass till tippen, sen avslutade vi med pizza. Nu är vi nyduschade och kikar lite fotboll i soffan, men snart är det läggdags.

Hoppas ni haft en fin dag!

Just nu:

Ligger vid poolen för sista gången denna resa, ikväll blir det hemresa!

I veckan lovar jag bättre uppdatering med härliga semesterbilder :)

T i m g l a s

Lite nytt i favorit hyllan i form av ett fint timglas, klickade hem det härifrån! Tycker den gjorde sig riktigt bra där i hyllan :)

Ha en fin söndag!

F R E D A G

Godmorgon fredag!
Här hemma har jag och Tuva en ledig dag och sambon slutar redan vid lunch, skön start på helgen det! :) Nu ska vi äta frukost här hemma innan vi tar tag i dagen, idag ska det göras ärenden, tränas, plantera om mina elefantöron och ikväll kommer sand till Tuvas nya sandlåda som vi köpte igår. Och, det är sol även idag så det blir nog en riktigt härlig fredag! :)

Dagens vill ha!

Surfade in på Adidas hemsida och det är lika farligt varje gång, dom har ju så mycket otroligt snyggt. Ville ha i princip allt men detta set blev jag extra sugen på, snyggt att bära dom var för sig med någon annat till och suupersnyggt att bära dom tillsammans! Får se om någon sportbutik i stan har fått in det så man kan prova! :)

Nyhet från GB-glass - OREO!

För några veckor sedan hade pressbyrån halva priset på all gb-glass, så jag passade på att fylla frysen med nyheter och gamla godingar! Bäst av alla tyckte jag att denna Oreo-glass var, ioförsig så älskar jag ju dom vanliga oreokexen så kankse inte var så konstigt att jag gillade denna. Men ni måste iallafall smaka den, supergod verkligen! :)

Idag har jag och Tuva handlat och just nu sover hon middagsvilan. Lunchen är i ugnen och senare i eftermiddag är det dags för jobb för min del och en liten kort sväng på dagis för den lilla!

Hoppas ni har en fin onsdag, KRAM!