Senaste semsterdagarna

Semstern fortsätter men tyvärr har vi ingen sol och det blåser konstant, så jag börjar bli lite rastlös här hemma nu. Vi vill ju ha sol så man kan hänga på stranden eller göra mysiga utflykter utan att man blåser bort.. Men här kommer lite bilder på vad vi gjort senaste dagarna iallafall:

Pizzakväll i lördags med grannarna, bakade så många goda pizzor. Sen i söndags var vi på Ittala outlet och köpa lite porslin.

Häromkvällen fick jag och sambon två barnfria timmar så vi gick ut och åt på restaurang.

Vi har även firat min systerdotter som fyllt 2 år och igår hade vi vänner över på kvällsmat och barnen lekte tillsammans hela kvällen.

Molnigt även idag men väderrapporten visar att det ska bli strålande sol efter lunch så det håller vi alla tummar och tår för, annars vet jag inte vad vi ska göra idag om vädret fortsätter att vara dåligt.

Hoppas ni har en fin vecka!

Sol igår, molnigt idag.

Igår var det sol igen så dagen startades på stranden, sen fortsatte den med tvätt hemma, fix i trädgården, gymmet och sen avslutades med tacos.

Idag är det lördag och sambon åkte ut till golfbanan tidigt imorse och vi andra sov kvar och tog en rejäl sovmorgon och har nyss ätit frukost. Det är väldigt moligt så idag får vi se vad vi hittar på, enda som är planerat är att vi ska på pizza-kväll hemma hos grannarna.

Ha en fin lördag!

Jeansklänning

Hur snygg jeansklänning? Ska garanterat kolla om den finns i butik i stan annars får det bli att klicka hem för att se hur den ser ut på.

Gillade ni också klänningen? :)

Semesterdagar i skåne

Hemma igen efter några mysiga dagar nere i skåne, vi har bland annat besökt helsingborg och helsingör. Bjuder på några bilder här nedan men kommer säkert komma upp mer senare i veckan :)

Så lyckad resa, men också så skönt att komma hem till huset och få sova i sin egna säng igen.

Hoppas ni har en fin vecka!

Från senaste veckorna:

Lexus gjorde sin sista dag någonsin på förskolan och vi hade pysslat ihop solrosor som vi gav till pedagogerna!🌻

Vi har plockat jordgubbar!

Strosat på mysiga smågator i Grebbestad.

Gått morgonpromenad längst vattnet på Daftö.

Nu njuter jag av semester med familjen, kikar in här och uppdaterar när tid och lust finns!
KRAM PÅ ER!

s e m e s t e r

Igår var det äntligen min tur att checka ut från jobbet och ta semester ihop med resterande familj här hemma.
Jag och kollegan började firandet redan på förmiddagen med denna goda bulle, mums!

Nu ska jag packa badkläder för jag tänkte ta med mig barnen för att spendera någon timma på stranden för att njuta av solen är tillbaka!

Ha en fin lördag!

Svarta solrosor

Spanade in nyheterna på h&m´s hemsida och fick syn på dessa örhängen i form av svarta solrosor. Visst var dom läckra?

Tyvärr slutsålda men hoppas dom kommer in igen och att man lyckas klicka hem ett par isåfall :)

Nedräkning till semester..

Onsdag och arbetsdagen är gjort för idag och nedräkningen till semestern har verkligen börjat för jag har nämligen bara två arbetsdagar kvar innan det är dags att gå på semester för mig! Familjen hemma har redan gått på semester/sommarlov så det ska bli så härligt att också få vara ledig :)

Köpte med mig solrosor hem från torget idag, och även en liten blomma som vi ska gå bort och ställa på kyrkogården då min mormor skulle fyllt år idag om hon hade fått vara kvar med oss

Första helgen i juli

Igårmorse packade vi in oss i bilen oss styrde mot Daftö, där hade vi bokat en natt i en stuga på campingen och vi skulle spendera dagen inne på Daftöland.

Toppen dag med lite folk så inga köer och barnen var nöjda, väldigt liten park men väldigt fin och med enkla karuseller men barnen var nöjda och det var vi föräldrar också.

Efter några timmar tog vi bilen några kilometer bort för att ta en glass inne i Strömstad.

En glass och lite stoande inne i Strömstad tog vi bilen tillbaka till Daftö där vi spendrade ytterligare en timma med karueller, pirat-teater och lek innan vi sedan checkade in på campigen som ligger precis bredvid.

Daftöland har gått all in på Pirat-temat, vilket var roligt tyckte vi.

Igårkväll blev det minigolf innan vi sedan köpte med oss lördagsgodis och myste i stugan.

Idag hade vi tänkt stanna kvar på campingen och badat men det blåste otroligt kallt så vi lekte på lekplats innan vi sedan checkade ut och åkte för att stanna till lite i Grebbestad innan vi sedan åkte hemmåt igen.

Mycket bra resa, kan verkligen rekomendera er att åka dit. Speciellt om ni har mindre barn som inte behöver många eller avancerade attraktioner :)