Ingen liten tjej längre..

Igår åkte våran tjej med sin moster för att åka till kusten och hälsa på mormorn i ett dygn, natten hade gått jätte bra och jag tror knappast att det är sista gången hon vill åka iväg utan oss. Hihi! ;) Men nu längtar vi tills hon kommer hem idag :)

F R E D A G

Hej på er! Det är fredagkväll och det visar 28 grader i skuggan, helt galet varmt idag! Som tur är har vi spenderat dagen på stranden så vi har kunnat svalka oss när det blivit för varmt. Vi avslutade dagen här hemma med tacos och familjemys i soffan. Nu har sambon cyklat iväg till en vän och båda barnen har förhoppningsvis somnat för natten nu, för jag tänkte kolla nyaste avsnittet av Younger och äta choklad :)

Hoppas ni också haft en fin fredag!

Bad och kvällspicknick

Imorse hoppade jag och Tuva på våra cyklar och cyklade bort till Framnäs badet för massa bad, blev även en glass att svalka sig med i denna hetta! Sen hämtade våra grabbar Tuva så jag kunde simma lite innan det var dags för lunch hemma.

Sen i eftermiddags har det bakats och packats picknickkorg, för ikväll var det dags för mig och min lilla familj, mina syskons present till min mormor som fyllde år för någon vecka sedan. Hon fick nämligen en picknick av oss i present, och ikväll var det som sagt dags. Det bjöds på pizza och hembakt fika! En riktigt mysig kväll!

En förkyld lillebror

I favorithyllan just nu här hemma!

Onsdag och jösses vilken varm dag det har varit. Sambon tog med Tuva och badade men jag var hemma med Lexus för han blev förkyld igår, så bäst att hoppa badet för honom tills han är helt kry igen. Vi cyklade och hämtade upp min pappa och åkte till pizzerian för lunch i skuggan. Sen när familjen var samlad igen åkte vi fram och gjorde lite ärenden på stan. Och nu ikväll har jag varit iväg på ett svettigt skivstångpass och sambon har nu åkt iväg för mat och häng på campingen med en vän!

Hoppas ni haft en fin onsdag!

En spontan tur till Göteborg

Igår vaknade vi upp till lite mildare grader och moln, då bestämde vi oss för en tur till Göteborg! Vi bokade snabbt en hotellnatt och inom en halvtimma från att vi bestämt oss satt hela familjen i bilen mot Göteborg!
Där blev det först lunch, lekplatshäng och shopping. Sen besökte vi trädgårdsföreningen och strosade inne i mysiga palmhuset! Sen på kvällen blev det pizzamys på hotellet innan vi alla somnade innan 22.

Sen idag upp tidigt för en god hotellfrukost, alltså hur mysigt är det inte? :) Sen lite lek i slottsskogen innan vi styrde hemmåt. Stannade till vid slussarna i trollhättan och åt en lättare lunch där innan vi sedan åkte hem :) Mysigt dygn iväg :)

Bilder från veckan

Har varit lite dålig update här men så blir det ju på semestern, men tänkte bjuda på en liten sammanfattning och bilder på från min första semestervecka :)

I måndagskväll mötte jag upp två kompisar för mat på Pinchos!

I tisdags åkte jag och familjen till grannstaden för shopping..

Och åt god hamburgerlunch och lekte på lekplats.

I onsdags åkte vi med sambons familj till fiskebäckskil över dagen.

Så mysigt att gå bland husen där!

Fredagen spenderades på Kinnekulle camping, där badades det, lektes på lekplatsen och hoppade i den uppblåsbara hinderbanan. Och vi åt glass, såklart!

Men inte bara ätit glass i värmen, utan även massa god frukt!

Lördagen den tjugoförsta juli

Imorse cyklade jag och Tuva in till stan för en timmas shopping och sen handla lördagsgodis innan vi sedan cyklade hem till våra killar där hemma. Sen åkte sambon iväg på trav så har varit själv med barnen sedan lunch idag, vi har myst inne, ätit pannkakor, träffat deras moster och lekt på två olika lekplatser. Och nu har jag lagt barnen och har nu hoppat upp i soffan och tagit fram godisskålen, ska kolla senaste avsnittet av Younger nu. Det är verkligen en härlig serie jag kan rekomendera :)

Godmorgon fredag!
Idag visar väderrapporten att det ska bli 28 grader så vi tänkte åka till en camping en liten bit utanför stan för bad och lek :)

Hoppas ni också får en varm och solig dag!

Byxdress och hatt.

Såg denna byxdress på snygga Maja Nilsson och blev sugen på att kopiera klädseln rakt av, äger dock ingen byxdress då jag tycker det ser ut som pyjamas på mig men får nog ta och testa denna ändå och ge den ett försök. Och hatten, visst var den snygg? Fyndpris på den på rea nu också! Måste in till stan och kika på dessa så fort tillfälle ges :)

Spenderar tid på stranden

Igår efter jobbet hämtade familjen upp mig och vi åkte raka vägen till stranden för två timmars bad, sen hem duscha och göra oss kalas fina. Hoppade in i bilen och åkte till min mormor och morfars sommarstuga för att fira mormor som fyllt år. Fikade i skuggan och barnen lekte för fullt, sen hem och grilla och sen avslutade jag dagen med en 6 km joggingrunda med grannen.

Idag måndag och sambon har varit på golfbanan sedan tidigt imorse, så fort han kommer hem så blir det lunch och sedan stranden igen. Sen ikväll ska jag ut och äta med två vänner! Det ska bli lyxigt :)

S E M E S T E R

Nu är ett dygn på jobbet precis avklarat och jag går nu på fyra veckors semester ihop med resten av familjen, ska bli fantastiskt!

Fredagen den 13:e juli.

Vilken mysig fredageftermiddag vi fick, jag packade in mig, barnen och min pappa och styrde mot Spiken. Första stoppet blev hos min mormor och morfar som har sommarstuga där, vi hängde lite där innan det var dags att avsluta med en god glass nere i hamnen på Spiken :)

Våran fina tjej

Riktigt mysig eftermiddag! :)

En förmiddag på stranden

Igår spenderade vi förmiddagen på stranden, och idag är det badväder igen så idag tänkte vi spendera dagen på utebadet! Sen ikväll kommer Chris Kläfford till stadsträdgården så dit ska vi nog och kika lite ikväll också :)

Ett ikeabesök igår, och onsdagens planer.

Igår efter ett tufft morgonpass på gymmet så bestämde vi oss för att åka till Ikea eftersom det ändå var molnigt ute. Vi skulle bara ha lite småsaker så det blev ett snabbt besök.

Väl hemma var vi trötta så vi myste och läste bok i sängen innan sambon cyklade iväg för restaurangbesök med jobbarkompisar, och jag och barnen mötte upp morfarn och mormorn för kvällsmat på pizzerians uteservering i solen! :)

Idag är det onsdag och jag tänkte börja dagen med en joggingtur i spåret, sen tänkte vi besöka stranden eller utomhusbadet. Får se vilket det blir, sen i eftermiddag ska jag iväg och jobba några timmar iallafall.

Ha en fin onsdag!

Dagens vill ha!

Livsfarligt att surfa in på adidas-hemsida, hittar alltid en massa fint som jag vill klicka hem. Kolla bara denna dress till Lexus, alltså hur fin? Helst hade jag velat ha en till Tuva också så dom kunde syskonmatcha med den :)

Måndagen vecka tjugoåtta

Idag började jag och barnen dagen med en sovmorgon medans sambon var iväg på golfbanan. Sen efter frukost cyklade vi till morfarn där barnen skulle få leka en timma med honom och deras morbror medans jag stack iväg på ett skivstångspass! Härlig start på dagen!

Sen efter lunch var det dags för frisörbesök för Tuva, och var nöjd och fin hon blev i plattat hår. Hon som annars har lockigt hår blev jäte nöjd över att hon nu såg ut som mig i håret :) Efter det blev det en fika på stan innan vi cyklade hem i regnet. Sen spenderade vi eftermiddagen och kvällen hemma hela familjen! Bra måndag :)

/ S.

En härlig torsdagkväll hos vännerna

En nära vän till oss har startat ett företag där dom gör egna pizzor, så går blev vi hembjudna på just det.

En av fyra pizzor som vi fick som förrätt, så gott!

Sen blev det lite grillat..

Och sen avslutade vi kvällen med nutellapizza! Mums!

En toppenkväll med fina vänner, och så härligt att våra barn älskar att leka med varandra

Lördag och jag har precis gått av jobbet för denna helg, en vecka kvar till semester. Idag står handling, träning och sen ska vi kika på fotbollen och leka med vänner och barn :)

F R E D A G

Redan fredag igen och idag gick sambon på fem veckors semster, wiihoo! Jag därmot är på jobbet i detta nu och har två jobbpass kvar efter detta, sen är det även min tur!

Innan det var dags att sticka till jobbet för mig i eftermiddags så hade vi tre lediga timmar ihop hela familjen så då passade vi på att bocka av en hel del saker på att göra listan: beställde en superfin matta, köpte gardiner och gardinstång till Lexus rum. Så nu i helgen får vi ta tag i rummet på riktigt så hans rum också blir riktigt mysigt och kul att leka i :)

Ha en fin fredag!

Inredningsdetaljer till Lexus rum -

Just nu blir det lite ändringar på Lexus rum, han sover så otroligt dåligt så vi håller på att testa att byta ut spjälsängen mot en större säng så han får mera plats. Hoppas innerligt bara att det är det som behövs, börjar bli rejält slitsamt med bara någon timmas sömn varje natt..

Så nu får vi ta tag i hans rum på riktigt och göra det riktigt mysigt och imbonat, så överst på listan står just nu en härlig mjuk matta och nya sängkläder! Och ja, alla detaljer (från ellos) i kollaget ovan hade gärna fått uppdatera hans rum!

Heja Sverige!

Idag är det dags för åttondelsfinal för Sverige och vi har hoppat i våra Sverige-kläder och hoppas nu kunna heja fram ytterligare en vinst! :)

Måndag vecka 27

Denna fina bukett fick vi av fina vänner som var över på fika!

Måndag och vecka 27 är här, två veckor kvar innan det är dags för semester så nu kan man börja räkna ner. Och en till sak som jag ser fram emot i veckan är att det ska bli riktig högsommarväme, visar runt 27 grader varje dag! Härligt, hoppas verkligen det håller i sig tills våran semester :)

Ha en fin start på veckan! :)

En sommareftermiddag hos grannarna

I torsdags eftermiddag var vi bjudna över till grannarna på "sommarfest" som deras 5-åriga dotter döpte det till, hon gick på sommarlov och ville fira med några grannar innan många åker iväg på semester.

Först grillades det lite korv till mellis..

.. sen var det dags för lite lek i poolen!

Och sen avslutades det med glasstårta! En riktigt lyckad sommareftermiddag :)