tjugoandra mars - liten nystart!

Godmorgon!
Ny vecka redan och nu ska jag ta tag i mitt snart sockerberonde igen, just nu äter jag ju glass två gånger om dagen plus godis nästan varje dag, plus fika med. Och känner att det är dags att dra ner på det nu, för annars kommer det bli som förra året, jag blev tillslut nästan beoende och mådde skit när jag försökte sluta.

Så från och med idag, blir det godis bara på helgerna och vid speciella tillfällen. Fika och glass får det bli lite när som helst men inte två gånger om dagen och mer, en gång får räcka. Herregud, kommer jag klara detta? Tveksamt faktiskt! Men nu ska jag fixa mig för lite jobb, åttonde dagen i rad idag. Bara fyra kvar efter det. Ha en fin dag så hörs vi senare! :)

/ S.

Kommentarer
Postat av: Sabine

hoppas det går bra med godisätandet :)

2010-03-22 @ 19:10:55
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Elinor

Kämpa på med att inte äta socker! För det är verkligen inte bra för kroppen...

...Jag kör GI-kost och då tappar man godissuget efter ett tag! de 3 första dagarna är värst, men klarar du dem ska du se att det ordnar sig!

Kram Elinor

2010-03-23 @ 22:43:53
Postat av: Sara

Hej Elinor!

Jag kan inte sluta äta socker helt, med tankte på att jag inte får banta. Men jag måste dra ner på allt godis, så två dagar i veckan får räcka istället för sju! ;)

Kram!

2010-03-23 @ 23:56:13
URL: http://sarakarlson.blogg.se/
Postat av: Elinor

Hej Sara,

lycka till med mindre socker i kosten!

Jag har även hört att kroppen kan ha brist på nåt ämne o att man därför äter mycket socker.. Ska ta reda påvilkeg ämne det var... Krom kanske?!

Ha det gott!! Kram igen

2010-03-24 @ 10:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0